Przed Wami poradnik (opis) do najnowszej części Mortal Kombat (PS3, Xbox 360). W jego skÅ‚ad wchodzÄ… miÄ™dzy innymi: lista ciosów (wszystkie specjale + wykoÅ„czenia), lista wszystkich skarbów w Krypcie, przedstawienie sekretów i ukrytych wojowników, a także Kombat Kodes, czyli kody do wklepania w trybie Versus aktywujÄ…ce różnego rodzaju efekty.
O tym, że Mortal Kombat od NetherRealm to świetna gra, mogliście dowiedzieć się z naszej recenzji:
Ten poradnik powinien też uzmysÅ‚owić Wam jak „gÅ‚Ä™boka” jest to produkcja. Twórcy wpakowali w niÄ… tyle sekretów i trybów, że nawet po miesiÄ…cach grania bÄ™dziecie mogli znaleźć w niej coÅ› nowego. I o to wÅ‚aÅ›nie chodzi w dobrych bijatykach – by nie nudziÅ‚y siÄ™ po kilkudziesiÄ™ciu walkach.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poradnik jest oczywiÅ›cie caÅ‚kowicie bezpÅ‚atny. JeÅ›li jednak okazaÅ‚ siÄ™ dla Ciebie użyteczny, kliknij proszÄ™ jednÄ… z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji doÅ‚ożysz kilka groszy (dosÅ‚ownie!) na utrzymanie i rozwój strony. DziÄ™kujÄ™. |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPIS TREÅšCI PORADNIKA:
- LISTA CIOSÓW - specjale i wykoÅ„czenia - pierwsza strona
- Kombat Kodes / Sekrety Challenge Tower - strona druga
- Krypta - lista skarbów - strona trzecia
- Sekrety i Achievementy / Trofea - strona czwarta
- Jak pokonać Shao Kahna - ostatni boss w MK - strona piąta
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
### LISTA CIOSÓW ###
Na poczÄ…tek lista ciosów dla wszystkich Kombatantów. SkupiÅ‚em siÄ™ tu na specjalach i wykoÅ„czeniach. Przypominam, że po naÅ‚adowaniu jednej części paska na dole ekranu można odpalić mocniejsze wersje ciosów specjalnych po dodaniu przycisku "Bloku", a wiÄ™c RT / R2 [np. pierwszy cios Baraki – Spark – wykonuje siÄ™ wówczas: D, T, BP + RT / R2 (w zależnoÅ›ci od konsoli)]. Z kolei Breakery (naÅ‚adowane dwa paski), czyli przerwanie kombinacji ciosów przeciwnika wykonuje siÄ™ poprzez wciÅ›niÄ™cie przód + RT / R2 w momencie wyprowadzania ciosu przez oponenta. Wreszcie X-Ray, czyli cios specjalny po naÅ‚adowaniu trzech części paska, wykonacie poprzez wciÅ›niÄ™cie LT + RT / L2 + R2). Wszystko jest zresztÄ… bardzo Å‚adnie umówione w trybie Treningu.
Co ciekawe, drugie Fatality dla każdej z postaci można odkryć w Krypcie, natomiast Stage Fatality oraz Babality trzeba znaleźć po prostu w poradnikach (takich jak ten) i wykonać je podczas grania - wówczas na staÅ‚e zostanÄ… odsÅ‚oniÄ™te na listach ciosów postaci. OczywiÅ›cie od każdej reguÅ‚y sÄ… wyjÄ…tki - np. Stage Fatality Nightwolfa możecie odkryć w trybie Challenge Tower. ZdecydowanÄ… wiÄ™kszość należy jednak znaleźć w internetowych opisach, inaczej do nich nie dotrzecie.
Stage Fatalities można wykonać na nastÄ™pujÄ…cych arenach: The Street, Subway, The Dead Pool, Hell, The Living Forest, The Pit (dzieÅ„ lub noc).Wszystkie tego typu wykoÅ„czenia należy wykonywać stojÄ…c przy przeciwniku - dlatego w poniższej liÅ›cie ciosów nie podajÄ™ bok nich odlegÅ‚oÅ›ci.
EDIT: PojawiajÄ… siÄ™ pytania o Babality. Otóż, aby móc wykonać Babality, nie możecie blokować w decydujÄ…cej (drugiej lub - jeÅ›li po dwóch rundach jest remis: trzeciej) rundzie. Innymi sÅ‚owy, dziaÅ‚a to tak jak w starszych częściach Mortal Kombat.
LEGENDA
- Front Punch [FP] – X (Xbox360) / kwadrat (PS3)
- Back Punch [BP] - Y (Xbox360) / trójkÄ…t (PS3)
- Front Kick [FK] - A (Xbox360) / X (PS3)
- Back Kick [BK] - B (Xbox360) / kóÅ‚ko (PS3)
- P – przód
- T – tyÅ‚
- G – góra
- D – dóÅ‚
- BL – blok (RT (Xbox 360) / R2 (PS3))
(w pow) – w powietrzu; najczęściej chodzi tu o rzut przeciwnikiem bÄ™dÄ…cym w powietrzu
Przy okazji wykoÅ„czeÅ„ (FATALITY, BABALITY) w nawiasie podajÄ™ jeszcze odlegÅ‚ość od przeciwnika. Niektóre Fatale trzeba wykonywać znajdujÄ…c siÄ™ blisko oponenta („ryj w ryj”), natomiast inne np. w odlegÅ‚oÅ›ci skoku, czy stojÄ…c na drugim koÅ„cu ekranu. Oto legenda:
(blisko) – stojÄ…c jak najbliżej przeciwnika
(pod) – odlegÅ‚ość podciÄ™cia
(skok) – odlegÅ‚ość skoku, czyli mniej wiÄ™cej Å›rodek ekranu
(dal) – daleko, czyli wÅ‚aÅ›ciwie na drugim koÅ„cu ekranu
+----------------------------------------------------------------------------+
| BARAKA | CYRAX |
| Spark:D,T,BP | Bomb-Close:P,P,BK Bomb-Med:T,T,BK |
| Fury:T,T,FP | Bomb-Far:T,P,T,BK Net:P,P,FK |
| Spin:D,T,FK | Teleport:D,T,FP Buzzsaw:P,T,BP |
| Charge:D,P,BP | RevKick:D,P,FK Ragdoll:D,T,FK,Rzut |
| Slicer:D,P,FP | Anti-Air:D,P,FP(przeciwnik w powietrzu) |
| FATAL1:T,P,D,P,FP(pod) | FATAL1:P,D,P,T,BP(blisko) |
| FATAL2:P,P,D,D,FK(pod) | FATAL2:T,D,T,P,FP(skok) |
| STAGE FATAL:D,D,D,D,FK | STAGE FATAL:D,G,BL |
| BABAL:P,T,P,BK(skok) | BABAL:D,P,T,BP(skok) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| ERMAC | JADE | JAX |
| Fireball:D,T,BP | RazorRang-High:D,T,FP | Wave:D,T,BP Dash:D,P,BP |
| TelePunch:D,T,BK | RazorRang:D,P,FP | Pound-Close:D,T,FK |
| TeleSlam:D,T,FP | RazorRang-Low:D,P,FK | Pound-Med:D,P,FK |
| TelePush:T,D,FP | GlowKick:D,P,BK | Pound-Far:D,T,P,FK |
| GroundSlam:D,D,G | ShadowFlash:T,P,FK | Grab:D,P,FP Air:D,T,FP |
| FATAL1:D,G,D,D,BL(skok) | OverheadStaff:D,T,BP | OverheadSmash:D,G,BK |
| FATAL2:P,T,P,D,BK(skok) | StaffGrab:D,P,BP | Backbreaker:Rzut(skok) |
| STAGE FATAL:D,G,D,D,FK | FATAL1:G,G,D,P,FP(dal) | FATAL1:B,F,F,B,BP(blisk)|
| BABAL:D,D,T,D,BP(skok) | FATAL2:T,D,T,D,BK(pod) | FATAL2:F,F,B,D,FK(pod) |
| | STAGE FATAL:T,P,D,BL | STAGE FATAL:D,F,D,FP |
| | BABAL:D,D,P,D,BK(skok) | BABAL:D,D,D,FK(skok) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| JOHNNY CAGE | KABAL | KANO |
| LowForceBall:D,P,BP | GasBlast:T,T,FP | Ball:T,D,P,T |
| HighForceBall:D,T,BP | NomadDash:T,P,BK | DownBall:T,D,P,T(w pow) |
| FlipKick:D,T,FK | Buzzsaw:T,T,FK | UpBall:D,T,BP |
| ShadowKick:T,P+BK | TornadoSlam:D,T,BP | Choke:D,T,FP |
| NutPunch:T,D+FP | FATAL1:T,P,T,P,FP(pod) | Knife:D,P,BP |
| FATAL1:P,P,T,D,FK(blisk)| FATAL2:D,D,T,P,BL(pod) | AirThrow:Rzut(w powiet.)|
| FATAL2:D,P,D,P,BK(pod) | STAGE FATAL:D,D,BK | FATAL1:T,D,T,P,FP(pod) |
| STAGE FATAL:D,T,P,BL | BABAL:P,D,T,FK(skok) | FATAL2:D,D,P,T,BK(pod) |
| BABAL:P,T,P,BK(skok) | | STAGE FATAL:G,G,T,FK |
| | | BABAL:P,D,D,FK(skok) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| KITANA | KUNG LAO | LIU KANG |
| Fan:T,P,FP Lift:T,T,BP | HatThrow:T,P,BP | HighFireball:T,P,FP |
| SquareWavePunch:D,T,FP | GroundHat:D,T,BP | LowFireball:T,P,FK |
| PrettyKick:D,T,FK | DiveKick:D+BK(w powiet)| DragonKick:T,P,BP |
| CuttingFan:D,P,BP | WhirlwindSpin:D,P,FP | BicycleKick:T,T,P,BK |
| FakeOutKick:D,T,BK | Teleport:D,G,dowolnyP/K| Parry:D,T,FP |
| FATAL1:D,D,T,P,BP(pod) | FATAL1:T,P,P,T,BP(pod) | FATAL1:P,T,D,D,FK(Swp) |
| FATAL2:P,D,P,T,FK(blis)| FATAL2:D,D,P,T,FP(pod) | FATAL2:D,D,P,D,BK(Jmp) |
| STAGE FATAL:P,D,D,FK | STAGE FATAL:D,P,D,FK | STAGE FATAL:D,P,T,FK |
| BABAL:P,P,D,P,BK(skok) | BABAL:D,P,D,BP(skok) | BABAL:D,D,D,BK(Jmp) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| MILEENA | NIGHTWOLF | NOOB SAIBOT |
| Sai:T,P,FP | Shoulder:P,P,BK | Ghostball:D,P,FP |
| Teleport:P,P,FK | Lightning:D,T,FK | Charge:D,P,FK Knee:D,T,FK|
| Neckbite:T,P,BP | ArrowShot:D,T,FP | Slide:T,P,BK Telep:D,G |
| BallRoll:T,D,BK | Reflect:D,T,BP | Blackhole-Above:D,T,BP |
| FATAL1:T,P,T,P,BP(skok)| AxeSwing:D,P,FP | Blackhole-Behind:D,P,BP |
| FATAL2:T,P,T,D,FK(skok)| Choke:D,P,BP | Blackhole-Front:D,T,P,BP |
| STAGE FATAL:D,D,D,FP | FATAL1:D,P,D,T,BK(skok)| FATAL1:T,P,T,D,BK(skok) |
| BABAL:D,D,P,T,BP(skok) | FATAL2:D,D,P,T,FP(skok)| FATAL2:D,D,T,D,BL(skok) |
| | STAGE FATAL:D,D,D,BL | STAGE FATAL:P,D,P,BL |
| | BABAL:P,T,P,T,FP(skok) | BABAL:P,G,P,FP(skok) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| RAIDEN | REPTILE | SCORPION |
| LightningBolt:D,T,FP | SBall:T,T,FP FBall:T,T,FK | Spear:T,T,FP |
| Torpedo:T,P,FK | Slide:T,P,BK Dash:T,P,BP | DemonFire:D,T,BP |
| Teleport:D,G | AcidHand:D,T,BP | Teleport:D,T,FK |
| Shocker: D,P,BP | AcidSpit:D,P,FP | Takedown:D,T,BK |
| VicinityBlast:D,T,BP | Invisibility:D,G,BK | AirThrow:Rzut(w pow) |
| FATAL1:D,P,D,P,FP(skok)| FATAL1:P,P,D,G,FK(pod) | FATAL1:P,D,P,BP(blis)|
| FATAL2:T,P,P,D,BK(blis)| FATAL2:D,D,F,B,FP(pod) | *FATAL2:D,G,G,BP(skok|
| STAGE FATAL:D,D,D,BP | *FATAL3:T,T,P,D,BL(skok) | FATAL3:T,P,T,FK(blis)|
| BABAL:D,T,D,BK(skok) | STAGE FATAL:P,D,D,BL | STAGE FATAL:P,G,G,FP |
| | BABAL:T ,P,T,D,FK(Jmp) | BABAL:D,T,P,D,BP(skok|
|----------------------------------------------------------------------------|
| SEKTOR | SHANG TSUNG | SHEEVA |
| Flame:T,P,BP | Fireball:T,T,FP | Fireball:D,P,BP |
| Teleport:D,P,BK | SkullAbove:D,G,BP | TeleportSlam:D,G |
| Missile:T,P,FP | SkullBehind:D,P,BP | GroundSlam:D,T,BK |
| MissileAbove:D,T,FK | SkullFront:D,T,BP | GrabPunch:T,P,FK |
| MissileBehind:D,T,P,FK | GroundSkull-Cls:D,G,BK | AirGrab:D,P,FP(Air) |
| MissileFront:D,P,T,FK | GroundSkull-Mid:D,P,BK | LowGrab:D,T,FK |
| FATAL1:P,D,T,P,FK(dal) | GroundSkull-Far:D,T,BK | FATAL1:P,D,D,P,FP(pod) |
| FATAL2:D,D,P,T,FP(dal) | Morph:P,T,D,FK | FATAL2:P,T,P,T,BK(pod) |
| STAGE FATAL:D,P,D,BL | FATAL1:D,T,D,P,FK(skok) | STAGE FATAL:D,D,D,D,FP |
| BABAL:T,D,D,D,BK(skok) | FATAL2:D,D,T,D,BP(skok) | BABAL:D,D,D,T,BK(skok) |
| | STAGE FATAL:G,G,T,BP | |
| | BABAL:D,T,D,FK(skok) | |
|----------------------------------------------------------------------------|
| SINDEL | SMOKE | SONYA |
| Scream:T,D,BP | Teleport:D,T,BK | EnergyRingBlast:T,P,BP |
| Fireball:D,P,FP | Invisibility:D,G,FK | LegGrab:T,P,BK |
| LowFireball:D,P,FK | SmokeCloud:D,T,BP | Kiss:D,T,FP |
| Levitate:D,D,G | Shake:T,P,FP | ArcKick:D,T,BK |
| HairWhip:D,P,BP | SmokeToward:T,P,FK | Kartwheel:D,P,FK |
| StepUp:D,P,BK | SmokeAway:P,T,FK | AirDrop:D+BK |
| FATAL1:T,P,D,P,FP(pod) | AirThrow:Rzut(w powiet.) | AirThrow:Rzut(w powiet)|
| FATAL2:T,P,G,BP(pod) | FATAL1:T,P,T,P,FP(pod) | FATAL1:D,D,T,P,FP(skok)|
| STAGE FATAL:D,D,D,FP | FATAL2:T,T,D,P,BP(pod) | FATAL2:D,T,P,T,BK(pod) |
| BABAL:D,D,D,G(skok) | STAGE FATAL:P,G,G,FP | STAGE FATAL:T,P,D,BP |
| | BABAL:D,T,D,P,D(skok) | BABAL:D,D,P,FK(skok) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| STRYKER | SUB-ZERO | CYBER SUB-ZERO** |
| BatonSweep:D,T,BK | Iceball:D,P,FK | Slide:B,F,BK Tele:D,T,FP |
| GrenadeHigh:D,T,BP | Slide:T,P,BK | Iceball:D,P,FP |
| GrenadeLow:D,T,FP | IceClone:D,T,FP | IceParry:D,T,BP |
| GunShot:T,P,FP | IcePuddle:D,T,FK | IceBombCls:T,T,FK |
| RollToss:T,P,BK | FATAL1:T,P,D,P,BK(pod) | IceBombMid:P,P,FK |
| FATAL1:P,D,P,FK(pod) | FATAL2:D,T,D,P,BP(blis)| IceBombFar:T,P,P,FK |
| FATAL2:D,P,D,P,BL(pod) |*FATAL3:P,D,P,BP(blisko)| DiveKickCls:D+FK |
| STAGE FATAL:P,G,G,BK | STAGE FATAL:P,D,T,BP | DiveKickMid:D+BK |
| BABAL:D,P,D,T,BP(skok) | BABAL:D,T,D,BK(skok) | FATAL1:D,T,D,P,BP(skok) |
| | | FATAL2:D,D,T,D,FP(skok) |
| | | STAGE FATAL:D,D,G,BL |
| | | BABAL:D,T,P,BL(skok) |
|----------------------------------------------------------------------------|
| QUAN CHI *** | KRATOS (tylko w wersji na PS3) |
| SkeletalBoost:D,T,BK | ApollosBow:D,P,BP |
| GroundBurst-Cls:D,T,FP | HeadOfHelios:D,T,BP |
| GroundBurst-Med:D,P,FP | HermesDash:T,P,BK |
| GroundBurst-Far:D,T,P,FP | GoldenFleece:D,T,FP |
| SkullBall:D,T,BP | ZeusRage:D,T,FK |
| SkyDrop:D,T,FK | FATAL1:D,D,T,P,BP(pod) |
| Trance:T,P,FK | FATAL2:D,T,D,P,FP(skok) |
| FATAL1:P,P,D,D,FP(pod) | PIT:D,D,D,FK |
| FATAL2:D,P,D,P,BK(pod) | BABY:D,P,T,BP(skok) |
| PIT:T,P,D,BP | |
| BABY:P,D,T,BP(skok) | |
+----------------------------------------------------------------------------+
* wymaga odblokowanej klasycznej wersji danego wojownika
** Cyber Sub-Zero odkrywa siÄ™ po jego pokonaniu w Story Mode (Chapter 13)
*** Quan Chi odkrywa się po ukończeniu Story Mode
Na kolejnej stronie znajdziecie Kombat Kodes oraz listÄ™ bonusów do odblokowania w Challenge Tower. -->