Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Sniper: Ghost Warrior 2 - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360PC

Najlepiej sprzedająca się gra wszech czasów? Wcale nie Wiedźmin czy inne mniejsze lub większe hity, a właśnie Sniper od City Interactive. Pierwsza część mimo niepochlebnych recenzji zdołała znaleźć sobie pokaźną grupę fanów na całym świecie. Co ciekawe, sprzedała się dużo lepiej na konsolach niż na PC – twórcy otwarcie przyznają, że teraz to rynek konsolowy jest dla nich najważniejszy (wiadomo, większy potencjał sprzedażowy). Sniper 2: Ghost Warrior ma być pod każdym względem lepszy od pierwszej części i dostępne materiały wskazują na to, że warto na tę produkcję czekać. W zalewie korytarzowych, maksymalnie liniowych FPS-ów bez własnego stylu, mamy szansę dostać coś unikalnego, co będzie wyróżniało się na przesyconym strzelaninami na jedną modłę rynku.

Powiedzmy sobie szczerze: Sniper był grą o przeciętnej jakości, typowym średniakiem z wieloma błędami. Wysoka sprzedaż (na razie ok. 1,5 mln) zaskoczyła pewnie samych twórców, ale pozwoliła tym samym na produkcję sequela o dużo większym budżecie. Zaowocowało to tym, że developer mógł postawić na silnik graficzny CryEngine 3 (napędzający ostatnio Crysis 2), co ma zagwarantować dużo wyższą jakość niż do tej pory. Widać to zresztą na udostępnionych materiałach graficznych, które zdecydowanie cieszą oko. Kluczem do sukcesu będzie jednak poprawienie tego, co najbardziej denerwowało w pierwszej części, a więc durnej AI przeciwników i sekcji w ogóle z profesją snajpera nie związanych.



Zacznijmy jednak od wizualiów, bo zdecydowanie jest co podziwiać. Twórcy szykują trzy duże lokacje, które będziemy mogli zwiedzić w drugiej części – to Himalaje, Indonezja oraz Sarajewo. Z czym to się wiąże? Możemy być spokojni o zróżnicowanie zabawy. Himalaje, tak chętnie prezentowane na wszelkich screenshotach od razu przywodzą na myśl analogiczne poziomy w Uncharted 2. Produkcja City Interactive nie ma się czego wstydzić, bo jakość ich środowiska stoi na równie wysokim poziomie. Autorzy zapewniają, że nie skupiają się tylko na liczbie efektów czy modelach postaci oraz broni – ważny jest także klimat oraz design miejscówek. Wprawdzie prezentowane materiały pochodzą z solidnie dopakowanych PeCetów, jednak developer zapewnia, iż edycje konsolowe nie będą odstawać. Twórcy celują w poziom pomiędzy średnimi a wysokimi detalami na PC i cały czas podkreślają, że zrobią wszystko, aby gra wyglądała maksymalnie dobrze na PS3 oraz Xboxie 360 – „to wersje na te platformy mają najwięcej fanów, sprzedaż pecetowa jest mniejsza niż na konsolach”. Takie zapewnienia pozwalają mieć pewność, iż autorzy przyłożą się w wystarczającym stopniu do wszystkich odsłon swojej gry.



Oprócz wysokich gór Tybetu nawiązujących do Uncharted 2 będzie także między innymi dżungla (Indonezja) czy też walka w zrujnowanym mieście (Sarajewo). Dżungla od razu przywodzi na myśl Far Cry, tymczasem ostatnia lokacja bliższa jest wielu innym, wojennym FPS-om. Trzy rozległe miejscówki to jednak nie wszystko jeśli chodzi o różnorodność – nie będzie tak, że skoro X poziomów rozgrywa się w Himalajach to będą one do siebie bliźniaczo podobne. Może być na przykład tak, że jakiś level zostanie umieszczony w wielkiej posiadłości, drugi w dzień na zewnątrz, a kolejny w innej części mapy pod osłoną nocy. Ważne jest też to, że mapy będą w większości rozległe, wielopoziome i „wielościeżkowe”. Nie jest to sanbox, to pewne, ale też Sniper 2 odchodzi od liniowych, korytarzowych strzelanin w rodzaju Modern Warfare, z którymi mamy obecnie na rynku do czynienia. Do celu ma nas prowadzić kilka dróg, przez lokację będzie można przechodzić na kilka różnych sposobów. Wolność wyboru ma być drugim imieniem tej gry.



Jednym z najpoważniejszych zarzutów do pierwszej części (więcej – dla wielu kładącym tę pozycję na łopatki) była Sztuczna Inteligencja przeciwników. Cierpieli oni na większość problemów współczesnych gier FPP – byli głupi w swoich zachowaniach, przewidywalni, a do tego wypatrywali głównego bohatera nawet wtedy, gdy był od nich kilkaset metrów. Mało tego – trafiali go wówczas strzelając z karabinów! Idiotyzm, jednak na szczęście developer zdaje sobie z tego sprawę. Wie, że był to tak naprawdę najpoważniejszy zarzut i dużo pracuje nad tym, by „dwójka” była bardziej ludzka. Tym razem po wypatrzeniu bohatera oponenci będą starali się najpierw zmniejszyć dystans przemieszczając się od osłony do osłony i dopiero zaatakować z broni krótszego zasięgu, jaką dysponują. Oczywiście idealna sytuacja będzie wtedy, gdy nasze umiejętności pozwolą nam pozdejmować wrogów z ukrycia, ale mam nadzieję, że w przypadku podniesienia alarmu będą wreszcie zachowywać się bardziej wiarygodnie. Na ekranie znajdzie się zresztą stosowny wskaźnik, dzięki któremu będziemy wiedzieć czy jesteśmy bezpiecznie ukryci, czy należy wziąć nogi za pas. Jeśli graliście w część pierwszą, pewnie zdajecie sobie sprawę, że coś podobnego już w niej funkcjonowało, ale niestety było dalekie od doskonałości. W drugiej części wskaźnik zostanie stworzony od nowa, ma być funkcjonalny i działać wreszcie poprawnie.



Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 9159
Okładka/art:
Tytuł:
Sniper: Ghost Warrior 2
Developer: Techland
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 2012
USA: 2012
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!