Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
WARSAW GAMES WEEK 2015 - relacja z imprezy - 23-25.10.2015 - podsumowanie PC3DSWii UPlayStation 4Xbox One

Przedstawiamy Wam relację z imprezy Warsaw Games Week 2015, która odbyła się w dniach 23-25 października 2015 w budynkach warszawskiego budynku EXPO na ul. Prądzyńskiego. Warsaw Games Week 2015 to jedna z największych imprez poświęconych grom video w tym roku. Przyciągnęła tłumy zwiedzających. Tutaj możecie znaleźć relację z tego ważnego wydarzenia.

Event zgromadził wszystkich najważniejszych wydawców i dystrybutorów, w tym trzech konsolowych gigantów: Sony (PlayStation), Microsoft (Xbox) oraz Nintendo (Wii U, 3DS). Na miejscu swoje produkcje promowały także między innymi Cenega, cdp, czy IQ. Jeśli nie byliście w stanie dotrzeć - żałujcie! A jeśli byliście - dajcie znać w komentarzach jak wrażenia. Swoją opinię dotyczącą imprezy wyraziłem w poniższej wideo-relacji, a jeszcze niżej możecie znaleźć sprawozdanie Martina, który również postanowił dopisać swoje trzy grosze. Życzę zatem miłego oglądania, a potem czytania. [Baron Ski]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zapraszamy do obejrzenia wideo-relacji z Warsaw Games Week 2015. Film pochodzi z naszego kanału na YouTube: onlygamespl.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Martin: Za nami pierwsza edycja targów Warsaw Games Week w Warszawie, która odbyła się w ostatni weekend w dniach 23-25 października w warszawskiej hali EXPO XXI. Byłem na targach we wszystkie 3 dni trwania tego eventu. W sobotę odwiedził mnie Baron Ski wraz ze swoim bratem - wtedy okazało się, że zainteresowanie targami było tego dnia tak duże, że wstrzymano sprzedaż biletów na ten event i nowo przybyli musieli czekać na wznowienie sprzedaży. W związku z tym mieliśmy niezły meksyk, żeby brat naczelnego mógł wejść. Nie będę się rozpisywał co się działo dalej, ale po pewnym czasie udało się wejść całej trójce. Dla takich akcji jestem z OGM:). Postaramy się opisać co można było zobaczyć na tych targach, czy warto było przyjść oraz czego nam brakowało.

Już na ten moment możecie na naszym portalu przejrzeć galerię zdjęć z WGW jak i na naszym kanale Youtube obejrzeć wideo-relację z tego eventu.



Piątek był dniem dla prasy, branży oraz zwiedzających gotowych zapłacić 120zł za wstęp. Tego dnia ruch był na targach najmniejszy - można było spokojnie obczaić większość atrakcji, przetestować gry od wystawców czy coś wygrać na licznych konkursach. Pod względem luzu ten dzień był najlepszy ze wszystkich, a większość atrakcji była już dostępna. Wszyscy wystawcy byli gotowi do prezentowania swojego contentu, a po halach przechadzał się Master Chief.

Jednak dniem dla cosplayów była sobota kiedy firma Cenega organizowała swój konkurs z "przebierańcami". Pod tym względem sobota była lepsza. W piątek były przede wszystkich prezentacje nowych gier, nierzadko z zakazem rejestracji gameplayu. Można było robić zdjęcia/film stanowiskom, ale gameplayu już nagrywać nie można było. My kochamy te zakazy. Na scenach poszczególnych firm były konkursy, dzięki czemu można było coś zgarnąć dla siebie, a dzięki mniejszemu tłokowi było to łatwiejsze.

Poza pokazami gier, wspomnianymi konkursami nic szczególnego się nie działo. Ubisoft organizował konkursy z wiedzy o grach Far Cry, Rainbox Six, Prince of Persia, Assassin's Creed czy Might&Magic Heroes. Firma Sony pokazała występ grupy Afromental, a Microsoft prezentował Windows 10 na Xboksie One. Dzień był droższy, luźniejszy i nieco mniej atrakcyjny w różne inne atrakcje, które zostały upchane na drugi dzień targów. Stanowisko, którego mi brakowało to dział retro zone, który często był obecny na targach PGA (gdzie można było się cofnąć w czasie i pograć na starszym sprzęcie od Sony, Segi, Nintendo oraz starych komputerach typu Amiga). Tutaj tego wyraźnie zabrakło. Może pojawią się na drugiej edycji WGW, która ma się odbyć za rok.



WGW miało dla siebie dwie hale. W pierwszej urzędował Microsoft oraz Ubisoft. Dodatkowo także Nintendo, które prezentowało swoje najciekawsze pozycje na konsole Wii U oraz 3DS'a (m.in. Pokemony, Zelda, Mario Kart 8, Super Smash Bros, Super Mario Maker). Można było sobie tam zrobić zdjęcie z maskotką Mario. Ciekawym motywem było to, że prezenterzy chodzili z czapką Mario na głowie. Nie ma też co ukrywać że Mario Maker był dość mocno tam promowany. Można było wziąć udział w turniejach na konsoli Nintendo, a w sobotę odbyła się debata o Nintendo w Polsce z udziałem redaktorów PSX Extreme. Microsoft głównie promował szóstą odsłonę serii Forza, którą można było przetestować na kilku stanowiskach na padzie oraz kilku stanowiskach wyposażonych w kierownicę. Drugą pozycją promowaną przez giganta była najnowsza odsłona Tomb Raidera, w którego można było zagrać na kilkunastu standach w przedpremierowej wersji demonstracyjnej. W piątek łatwo było się dostać do konsoli, w niedzielę względnie, a w sobotę był to już proces długotrwały, tak samo jak w przypadku wielu innych gier. Ubisoft prezentował Assassin's Creed Sendicate, Just Dance 2016, Tom Clancy's: The Division czy Anno 2205. Na ich scenie w sobotę pojawił się też zawodnik KSW Marcin „Różal” Różalski.



W drugiej hali urzędowała firma Sony (wspierana przez CDP oraz EA) oraz Cenega. Z mniejszych firm można było znaleźć stanowiska Media Markt, a także stanowisko Muve.pl, gdzie można było nabyć poszczególne pozycje. Na targach ogólnie można było zakupić wiele gadżetów związanych z elektroniczną rozrywką, choć nie zawsze były to przedmioty tanie. Sony promowało ostatnią grę Uncharted zawierającą trzy pierwsze części cyklu, którą już recenzowaliśmy na naszym portalu jakiś czas temu. Pozycję można było przetestować na kilkunastu stanowiskach. Na miejscu można było też obejrzeć film promujący czwartą odsłonę cyklu. Sony reklamowało poza tym najnowszą odsłonę PES, którego również można było ograć na kilku stanowiskach, a jakby komuś było jednak mało to zaraz obok było prawdziwe mini boisko i można było spróbować swoich sił w realu – dobry pomysł. Cenega prezentowała Warhammera, na którym oczywiście był zakaz rejestracji gameplayu. W tej hali była prezentowana także Mafia 3 czy najnowsza odsłona Hitmana – gra zapowiada się ciekawie, dając graczom szeroki wybór broni z jaką możemy zacząć misję: np. siekiera, miecz:). Dostaniemy również opcję całkowitego wyłączenia trybu instynktu, co może cieszyć. Czy ta gra jest jeszcze w stanie nas czym zaskoczyć? Tytuł był prezentowany jeszcze w wersji alpha z oczywistym zakazem rejestracji.



W sobotę były właściwie dostępne te same atrakcje co w piątek. Bilety były sprzedawane po 30zł, były również różne pakiety dla grup. Około 13-ej sprzedaż biletów została wstrzymana i nie było można było wejść do środka. Zrozumiałe, był wtedy już solidny tłok. Zwłaszcza w hali nr 2 przy stanowiskach Sony był ścisk maksymalny, u Cenegi też było dość ciasno. W pierwszej hali z Microsoftem/Ubi/N było zauważalnie luźniej. Tego dnia po targach przechadzało się więcej cosplayerów. Można było znaleźć dwie Lary Croft czy Faith Connors z Mirror's Edge. Master Chief nadal tu był:). Cenega tego dnia zorganizowała konkurs dla nich. Część kreacji możecie podziwiać w naszej galerii.



Dużo osób przed targami mi mówiło, że będzie to klapa i skończy się jak z On/Off kilka lat temu. Tymczasem mamy sukces. Warsaw Games Week odwiedziło ponad 19tys. osób (w tym ponad 400 osób z mediów). Organizator już potwierdził druga edycję WGW w przyszłym roku, która pewnie będzie jeszcze większa od obecnej – co niezmiernie cieszy. Najbardziej bolącym brakiem był brak strefy retro, do której obecności się przyzwyczaiłem na targach tego typu. Na PGA często narzekałem na małą liczbę konsol - tutaj była zadowalająca ich ilość zarówno od Microsoftu, Nintendo jak i Sony (firma zignorowała, że ma w swojej ofercie także PS Vita – póki co). Nie wspominaliśmy, ale PC'tów też było całkiem sporo. Były też strefy Lego dla najmłodszych, a przy wejściu można było dostać opaskę na rękę PEGI 18+:).
Najbardziej bogatym w atrakcje dniem była sobota, ale był też wtedy niesamowity ścisk. Trzeba też pochwalić to, że dobrze został ogarnięty pierwszy dzień targów, kiedy wszystko było już gotowe, a nie w fazie przygotowań (co nie zawsze jest regułą na tego typu imprezach). W niedzielę ok.18-ej część prezentacji była już niestety zamykana. Za rok kolejna edycja WGW na którą będę czekał:).

Strona artykułu: [1]        

UID: 2490
Okładka/art:
Tytuł:
Warsaw Games Week 2015 - relacja
Developer:
Gatunek:
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!