|
|
|
|
PlayStation 3Xbox 360PC Publicystyka |
|
[06.05.2010] Fallout New Vegas zapowiadany jest na czwarty kwartaÅ‚ tego roku. JakiÅ› czas temu prezentowaliÅ›my Wam pierwszy oficjalny trailer z tego tytuÅ‚u, a teraz przyszÅ‚a pora na wywiady z twórcami. Pod Å›cianÄ… stanÄ™li Joe Sanabria (starszy grafik) oraz Josh Swayer (kierownik projektu). |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
[22.01.2010] Problem piractwa powraca niczym bumerang. ByÅ‚ obecny i szeroko komentowany kilkanaÅ›cie lat temu, a teraz jeszcze przybiera na sile. Niedawno Microsoft zorganizowaÅ‚ akcjÄ™ „Nie przerabiam, nie kradnÄ™”, a najwiÄ™ksi polscy dystrybutorzy co roku nie nadążajÄ… liczyć strat i zastanawiać siÄ™ kiedy poniesione nakÅ‚ady w koÅ„cu zacznÄ… im siÄ™ zwracać. Może i nie jest aż tak źle, ale Polska należy niestety do krajów, w których piractwo jest rozwiniÄ™te na bardzo dużą skalÄ™. Czy ma to szansÄ™ siÄ™ zmienić w najbliższym czasie? |
|
|
|
[15.01.2010] Niedawno donosiliÅ›my Wam, że Sega jest niezadowolona z wyników sprzedaży swoich "dorosÅ‚ych" gier na Wii, co zapewne poskutkuje mniejszÄ… iloÅ›ciÄ… lub brakiem tego typu produkcji od firmy Sonica. Teraz do grona rozczarowanych wydawców doÅ‚Ä…cza Capcom i zapowiada, że w Å›lad za nimi pójdÄ… kolejni. Czy czeka nas powolny odwrót najwiÄ™kszych gigantów spoÅ›ród wydawców third-party od konsoli stacjonarnej "Wielkiego N"? |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
[03.12.2009] Mamy pierwsze dni 2010 roku, wiÄ™c najwyższa pora ostatecznie podsumować minione 12 miesiÄ™cy. Od kilku dni bardzo szczegóÅ‚owo opisujemy Wam to, co wydarzyÅ‚o siÄ™ w poprzednim roku. Po trzech częściach dużego materiaÅ‚u, dzisiaj prezentujemy Wam ostatniÄ…, czwartÄ…, a zarazem najważniejszÄ… część. To tutaj wybierzemy najlepsze gry dla każdej z platform oraz ostatecznie dokonamy wyboru naszym (i Waszym!) zdaniem najlepszej gry 2009 roku. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
[31.12.2009] Do tej pory zaprezentowaliÅ›my Wam podsumowania roku 2009 w kategoriach specjalnych oraz ze wzglÄ™du na gatunki gier. Jeszcze przed najważniejszym artykuÅ‚em, w którym wybierzemy najlepsze tytuÅ‚y dla każdej z platform oraz ostatecznie wskażemy najlepszÄ… GRĘ ROKU 2009, proponujemy Wam noworoczne wydanie OGM Shoutcast, czyli naszych przemyÅ›leÅ„ na temat mijajÄ…cych 365 dni. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
[30.12.2009] Od wczoraj podsumowujemy ostatnie 12 miesiÄ™cy, bo 2009 rok prawie za nami. Jak je wspominacie? Z perspektywy gracza byÅ‚ to bardzo udany okres. Może i na nadmiar exclusive'ów dedykowanych konkretnych platformom nie mogliÅ›my narzekać, ale wszystko nadrobili developerzy 3-party, którzy dostarczyli jedne z najlepszych pozycji zeszÅ‚ego roku. W naszym plebiscycie jak zwykle przyjrzymy siÄ™ najlepszym grom w poszczególnych gatunkach, wybierzemy topowe gry dla każdej z platform, by na koniec wybrać tÄ™ jedynÄ…, najlepszÄ… grÄ™ 2009 roku. Wczoraj poznaliÅ›cie już nasze wybory w kategoriach specjalnych. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
[28.12.2009] Jeszcze przed podsumowaniem 2009 roku w najważniejszych kategoriach (ze wzglÄ™du na gatunek, platformÄ™ i w koÅ„cu wybór najlepszej gry ostatnich dwunastu miesiÄ™cy) proponujemy Wam zestawienie najlepszych pozycji kategoriach specjalnych. Która gra okazaÅ‚a siÄ™ najlepszÄ… nowÄ… markÄ…? Jaka pozycja zaskoczyÅ‚a nas Å›cinajÄ…cÄ… z nóg oprawÄ… graficznÄ…? KtórÄ… wybraliÅ›my "rozczarowaniem roku 2009"? Zapraszamy na pierwszÄ… część dużego materiaÅ‚u podsumowujÄ…cego to, co wydarzyÅ‚o siÄ™ na przestrzeni ostatnich niemal 365 dni. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
W zamierzchÅ‚ych czasach, erze panowania konsol 16-to a potem 32-bitowych gry stanowiÅ‚y prawdziwe wyzwanie. OczywiÅ›cie zdarzaÅ‚y siÄ™ także wyjÄ…tki, ale czÄ™sto trzeba byÅ‚o poznawać poziomy czy też np. trasy wyÅ›cigu na pamięć, by odnieść jakikolwiek sukces. Wówczas developerzy hoÅ‚dowali zasadzie, że gracze powinni dążyć do perfekcji, bo dopiero wówczas można byÅ‚o sobie poradzić z wymagajÄ…cym tytuÅ‚em. Na przestrzeni ostatnich lat wszystko zmieniÅ‚o siÄ™ o 180 stopni – gry staÅ‚y siÄ™ dużo prostsze, bardziej przystÄ™pne także dla niedzielnych graczy. Czy jest to sÅ‚uszne podejÅ›cie i czy tÄ™sknimy za starymi czasami, które czÄ™sto wspominamy z rozrzewnieniem? |
|
|
|
LEM (Licomp Empik Multimedia) to jeden z najwiÄ™kszych dystrybutorów gier w Polsce. Ostatnio z dużym niepokojem patrzymy na rosnÄ…ce ceny nowych tytuÅ‚ów (zwÅ‚aszcza konsolowych) w naszym kraju oraz sytuacjÄ™ rodzimych firm, dotychczas radzÄ…cych sobie Å›wietnie. PostanowiliÅ›my zadać kilka pytaÅ„ Maciejowi Turskiemu, peÅ‚niÄ…cemu stanowisko dyrektora wydawniczego w LEM. Dowiecie siÄ™ z tego wywiadu trochÄ™ na temat przewidywaÅ„ polskiego dystrybutora na 2009 rok, lokalizacjach gier, a także sytuacji na naszym rynku. |
|
|
|
Ostatnio coraz częściej można byÅ‚o zarzucić Blizzardowi to, że "zapuÅ›ciÅ‚" World of Wacraft. W sieci natrafiaÅ‚em na komentarze sugerujÄ…ce, że gra staÅ‚a siÄ™ "boringcraftem", lamenty o zapuszczeniu gry, a nawet poważnÄ… krytykÄ™ kierunku, w którym zmierza proces tworzenia nowoÅ›ci do WoW-a. Kiedy sam tylko lekko zwróciÅ‚em na to uwagÄ™ że "to nie jest ten Å›wiat Warcrafta, którego pokochaliÅ›my", to w miÄ™dzyczasie sam Jeffrey Kaplan przyznaÅ‚, że trzeba skoÅ„czyć już "z tym pisaniem książek". Dążycie Blizzardzie do autodestrukcji? |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
DLC (downloadable content - z ang. treść / zawartość do pobrania) nabraÅ‚ w ostatnich latach wielkiego znaczenia. KiedyÅ› producenci konsol rywalizowali najbardziej na exclusive'y (niektórzy na przykÅ‚ad twierdzÄ…, że PSX zwyciężyÅ‚ z Saturnem miÄ™dzy innymi dziÄ™ki podkupieniu przez Sony kolejnych części Tomb Raider na wyÅ‚Ä…czność), dzisiaj nie ma już na to możliwoÅ›ci. Przychody ze sprzedaży gier zrobiÅ‚y siÄ™ na tyle duże, że trzem najwiÄ™kszym gigantom obecnego rynku (Sony / Microsoft / Nintendo) po prostu nie opÅ‚aca siÄ™ podkupywać konkretnych developerów, by Ci tworzyli exclusive'y na konkretnÄ… konsolÄ™. DoszÅ‚o wiÄ™c do tego, że niezależni wydawcy wypuszczajÄ… swoje produkcje na każdÄ… liczÄ…cÄ… siÄ™ platformÄ™, co daje im wiÄ™kszy potencjaÅ‚ zysku. Kto jeszcze kilka lat temu pomyÅ›laÅ‚by, że Tekken 6 i Final Fantasy XIII zostanÄ… zapowiedziane na Xboxa 360? Rywalizacja na tytuÅ‚y ekskluzywne odbywa siÄ™ już w zasadzie wyÅ‚Ä…cznie pomiÄ™dzy developerami first-party, bowiem wszyscy pozostali nie zamierzajÄ… ograniczać siÄ™ do jednej platformy (jedyny wyjÄ…tek w postaci Kojima Productions i Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots tylko potwierdza reguÅ‚Ä™). Teraz giganci zaczÄ™li rywalizować w innych kategoriach - miÄ™dzy innymi wÅ‚aÅ›nie w ekskluzywnych DLC. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
Wczoraj zaprezentowaliÅ›my Wam przypomnienie pierwszych szeÅ›ciu miesiÄ™cy 2008 roku. MogliÅ›cie odÅ›wieżyć sobie najważniejsze wydarzenia pierwszej poÅ‚owy roku, teraz wiÄ™c najwyższa pora na część drugÄ…, w której również nie brakowaÅ‚o gorÄ…cych informacji. NajgorÄ™tsze wiadomoÅ›ci to bez wÄ…tpienia potwierdzenia Final Fantasy XIII oraz Tekkena 6 na Xboxa 360, a także prezentowanie kolejnych wersji handheldów od Sony i Nintendo. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
Rok 2008 okazaÅ‚ siÄ™ dla nas bardzo interesujÄ…cy, choć poczÄ…tkowo trudno byÅ‚o spodziewać siÄ™ rewelacji. PomogÅ‚y liczne przesuniÄ™cia, dziÄ™ki czemu po wielu obsuwach dotarÅ‚y do nas wielkie hity (Metal Gear Solid IV, Grand Theft Auto IV), choć z drugiej strony drugie tyle Å›wietnie zapowiadanych produkcji przeÅ‚ożono na jeszcze późniejszy okres (vide Gran Turismo 5, Killzone 2, Halo Wars, etc.). DaÅ‚o siÄ™ zauważyć kilka trendów - zasypywanie póÅ‚ek sklepowych sequelami czy coraz bardziej widoczne upraszczanie rozgrywki, by każda pozycja mogÅ‚a zostać dobrze odebrana przez jak najwiÄ™kszÄ… grupÄ™ osób. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPSPDSPC Publicystyka |
|
Po tym jak ludzie z Evolution Studios zajÄ™li siÄ™ produkcjÄ… Motorstorma, jedynÄ… poważnÄ… pozycjÄ… podejmujÄ…cÄ… temat rajdów WRC zostaÅ‚a seria Colina Mcrae. "LatajÄ…cy Szkot" jak wszyscy pamiÄ™tamy, zginÄ…Å‚ w tragicznym wypadku w poprzednim roku, ale Codemasters nie zamierza rezygnować z jego nazwiska w tytule swojej sÅ‚ynnej serii - dziÄ™ki temu autorzy chcÄ… oddać mistrzowi hoÅ‚d. |
|
|
PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2PSPDSPC Publicystyka |
|
Koniec każdego roku to oczywiÅ›cie okazja do wszelkiego rodzaju podsumowaÅ„. Nie da siÄ™ ukryć, że minione dwanaÅ›cie miesiÄ™cy należy zaliczyć do bardzo udanych. To chyba najlepszy okres obecnej generacji konsol, dostaliÅ›my tyle hitów (zwÅ‚aszcza pod koniec roku), że nie wiadomo byÅ‚o za co siÄ™ brać. Wszystkie trzy konsole (PS3, X360, Wii) rozkrÄ™ciÅ‚y siÄ™ na dobre. ByÅ‚o ciekawie także pod wzglÄ™dem informacji, które serwowaliÅ›my Wam nieprzerwanie na Å‚amach naszego serwisu. |
|
|
Strona: [ 1] [ 2] [ 3] [ 4] [ 5] [ 6] [ 7] ... / 12 |
|