Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Gran Turismo 3 - poradnik opis solucja

Uff, wstaję właśnie do kompa po 5 dniach katowania tej gry niemal od rana do wieczora... Jakie jest GT3 każdy wie (a jak nie wie to zapraszam do wyczerpującej recenzji), więc bez zbędnych wstępów przechodzę do sedna. Nie będzie to opis za rączkę, typu : "kup ten samochód i wystartuj w tym wyścigu [...]", bo coś takiego nie miałoby sensu. Będzie to taki zbiór porad o których każdy fan "trójki" powinien wiedzieć. Zaczynamy.

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

NA POCZĄTEK

Akapit ten kieruję do osób, dla których GT3 jest pierwszą częścią serii. Nie zaszkodzi przeczytać go także tym, którzy może wypożyczyli sobie ze sklepu PS2 na weekend (niewiele osób o tym wie, ale nawet w Polsce można od jakiegoś czasu wypożyczać konsolę na weekendy - wydatek rzędu 30-50 zł, jednak opłaca się). Jak wiedzą wszyscy, którzy z serią Gran Turismo są od początku, najtrudniej jest zacząć. Każdy kto ma do czynienia z tą grą po raz pierwszy, nie wie co robić, jak w ogóle rozpocząć rozgrywkę w głównym trybie - Gran Turismo. Jeśli wiesz co robić, pomiń ten akapit...

Na początek udaj się do 'Licence Centre'. Tak się składa, że bez licencji daleko nie zajdziesz, toteż zalicz jak najwięcej testów (a najlepiej wszystkie) przynajmniej na brąz. O co chodzi ? Gdy zaczniesz jakąś licencję, po prawej będziesz mieć czasy - na złoto, srebro i brąz. By zaliczyć licencję, musisz pojechać przynajmniej o 0,001 lepiej niż podany "brązowy" czas. Warto dodać, że za zaliczenie testów z poszczególnych licencji na złoto, dostaje się dodatkowe, ekskluzywne fury. Tyle tylko, że zadanie to do prostych nie należy i, dobrze Ci radzę, lepiej odłóż je na później :).



Po zdaniu licencji "kopnij się" do 'Car Dealer'. W końcu trzeba kupić jakąś furę, no nie ? 18,000 Cr. na wiele nie wystarczy, toteż na początek polecam zakupić Mazdę MX-5 (Japonia). To na początek chyba najlepszy wybór.

Następnie na Twym celowniku powinno znaleźć się 'Go Race'. Tryb ten jak sam widzisz podzielony został na 5 działów. Cóż, nigdzie poza 'Beginner League' nie masz szans, toteż nie pozostaje nic innego, jak pojechanie któregoś z pierwszych pucharów w "beginnerze". Udaj się więc do 'Sunday Cup' i postaraj się wygrać poszczególne wyścigi. Jeśli umiesz już jeździć, nie powinno być z tym dużego problemu. Co prawda za zwycięstwo nie płacą wiele (1000 Cr.), ale dzięki temu, że puchar nie jest najtrudniejszy, możesz "natrzepać" tu kasy do oporu. Dodatkowo na samym początku po zaliczeniu wszystkich trzech tras, otrzymasz bonusowe auto - Sprinter Treuno, które czym prędzej sprzedaj, bo jest niezbyt urodziwe i na nic Ci się nie przyda - będąc we własnym garażu ('My Home' => 'Garage') i wybierając jakiś samochód, jedną z opcji będzie 'Sell'. Tak możesz pozbyć się dowolnego samochodu. Uważaj jednak, gdyż jeśli wygrałeś jakiś samochód w pucharze, który nie był łączony (nie można jechać kilku tras pod rząd, tylko trzeba je zaliczać po kolei), tego samochodu nie wygrasz już drugi raz (można go wygrać tylko za pierwszym razem). Jednak tak trefne wózki jak Treuno wyrzucaj ze swego garażu czym prędzej, nic tu po nich, gwarantuję, że tęsknić nie będziesz :). Zalicz też 'Clubman Cup' a zdobytą Mazdę MX-5 sprzedaj - w końcu masz taką samą.

Na tych dwóch pucharach, uzbieraj trochę "keszu", po czym rzuć swe cztery litery do 'Tune Shop'. Tutaj to będziesz mógł podrasować swą furę. Na początek najważniejszymi działami będą dla Ciebie 'Engine & Exhaust' oraz 'Turbo'. Tutaj to zakupisz części, które w wydatny sposób zwiększą moc Twego auta. Warto dodać, że do różnych aut można kupić różne części. Do niektórych nie będziesz mógł kupić Na Tunning w sekcji 'Engine & Exhaust', ale za to do kupienia będzie 'Turbo' (i na odwrót). Napiszę jeszcze od czego są pozostałe działy w 'Tune Shop'. 'Suspension & Brakes', to sekcja, gdzie będziesz mógł zakupić zawieszenie i hamulce do Twej fury. Sekcji 'Tyre' chyba nie muszę opisywać ? Opony po prostu. Warto dodać, że zdecydowanie najlepsze (najlepiej trzymające się drogi, najszybsze) są zdecydowanie opony 'Racing tyres' => 'Super Soft'. Z kolei sekcja 'Drivetrain' to części mające wpływ na polepszenie przyspieszenia i zmiany biegów (min. skrzynia biegów). W 'Others/Rom' będziesz mógł "odciążyć swój samochód (traci na wadze) oraz załączyć różnego rodzaju mechanizmy wspomagające jazdę (choć nie zawsze). Warto dodać, że wiele części występuje w kilku wersjach. Jeśli tylko kasa Ci na to pozwala, kupuj od razu najdroższe części.

Jeśli masz odpowiednio dużo kasy (jak nie, to wracaj do Sunday/Clubman Cup nabić jej więcej :), kup Turbo Kit/Stage 2 i kilka części z sekcji 'Engine & Exhaust' (jak najwięcej, na ile Ci tylko kasa pozwala). Będziesz widział, jak rośnie liczba koni mechanicznych w Twej furze. Po tych zabiegach spokojnie możesz się udać do 'FR Challenge' w 'Beginner Mode' i zaliczyć trzy kolejne wyścigi. Tu za wygraną płacą już 1,500 Cr. i dają kolejną trefną furę (sold ! :). Jeśli masz już odpowiednio podrasowaną furę, udaj się do pucharu 'Race for Turbo Sports Models', do drugiego wyścigu (w pozostałych nie masz szans). Będzie to trasa Test Course a ty będziesz ścigał się min. z Mitsubishi GTO. Nie bój się, jeśli odpowiednio podrasowałeś furę (min. Turbo Stage 2) powinieneś wygrywać. Za zwycięstwo zgarniesz już 5,000 Cr., toteż nie pozostaje nic innego jak nabijanie jak najwięcej kasy i kupno samochodu z prawdziwego zdarzenia. Polecam natłuc ok. 60,000 Cr. i kupić Mitsubishi 3000 GT Vr-4 Turbo. To jeden z najlepszych wózków w grze - kosztuje ok. 43,000 a pozostałą kasę przeznacz na drobne podrasowanie tej rakiety. Taką furą będziesz mógł się udać do kilku wyścigów w 'Beginner League'. Na początek zalicz '4WD Challenge', potem pozostałe wyścigi w 'Race for Turbo Sports Models', by na koniec udać się do 'GT World Championship' i zaliczyć puchar składający się z 10 (!) wyścigów. Za każdą wygraną dostaniesz 10,000 Cr., dodatkowo za wygranie całego pucharu skapnie Ci 50,000 Cr. oraz wreszcie jakaś porządna maszyna. W tym pucharze możesz nabijać kasy do oporu, dopakować na maksa swoje 3000 GT (ponad 1000 koni - o jaa !) , kupować następne interesujące Cię wózki i zaliczać kolejne zawody. Teraz pójdzie już z górki !



WYMIANA OLEJU, FELGI

W poprzednich częściach mogłeś wrzucić swe auto do myjni. W "trójce" doszła wymiana oleju. Z pozoru nic nie znaczący szczegół a jednak ma znaczenie. Olej długo nie zmieniany, spowoduje nieznaczne zmniejszenie powera Twego samochodu (np. w moim Mitsubishi 3000 GT spadło 51 koni !). Tak więc pamiętaj o tym. Warto napisać, że raz kupione felgi, mogą być zakładane do każdego samochodu jaki posiadasz [W garażu wybierz swą furę, po czym z opcji wybierz 'Wheel' - będziesz mógł wybierać spośród wszystkich felg jakie zakupiłeś].

PÓŁAUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

Nie od dziś wiadomo, że manualna skrzynia biegów, jeśli odpowiednio nią operując, da Ci więcej niż automat. Nie da się jednak ukryć, że niewiele osób się na manuala decyduje (gra staje się na początku duużo trudniejsza) i większość osób jeździ na automatycznej skrzyni (myślę, że spokojnie z 90% graczy). Polyphony w tej części wprowadziło niemałe udogodnienie dla wszystkich jeżdżących na automacie. Otóż wciskając L2, można zablokować dany bieg ! Co to daje ? Bardzo dużo. Po pierwsze możesz troszkę przeciągać biegi, co zaowocuje lepszym przyspieszeniem - choć nie przesadzaj, bo silnik będzie się "dławił"). Po drugie i najważniejsze - możesz zapobiec redukcji biegu na niższy u samochodów z największym powerem (min. Viper, Corvette'a, GT One). I co z tego, zapewne zapytasz ? Wspomniane fury (choć oczywiście nie tylko), posiadają taką moc, że na pierwszych dwóch biegach się dławią, przez co łatwo jest wpaść w poślizg. Dzieje się tak szczególnie na ostrych zakrętach, gdzie musisz bardzo wyhamować, po czym cały czas skręcając, przyspieszać. Jeśli jeszcze do tego dodać mokrą nawierzchnię, "bączek" murowany. Idealnie obrazuje to ostatni, ultratruny test z licencji S - Toyota GT One na trasie Cote d' Azur (nowa trasa - najsłynniejszy tor Formuły 1). Występuje tam naprawdę ogrom bardzo ciasnych zakrętów i gdy normalnie zahamujesz, automat wrzuci "jedynkę" i będziesz miał problem przy wyjściu z zakrętu. Jednak, gdy zablokujesz przy hamowaniu "trójkę", sprawa będzie dużo prostsza - samochodem na tym biegu tak nie rzuca, a dzięki powerowi tego auta, spokojnie wyprowadzisz je właśnie na trzecim biegu. Polecam odpalić demonstrację z tego testu a zobaczycie o co chodzi. Przypominam - L2 odpowiada za przeciąganie/blokowanie biegu.



ŚCIERAJĄCE SIĘ OPONY W AMATEUR/PROFESSIONAL LEAGUE I W ENDURANCE RACE

Z pozoru sprawa wydaje się prosta - w poprzednich częściach opony ścierały się przecież bardzo wolno. Jednak wcale nie będzie Ci do śmiechu, jak na drugim kółku będziesz miał czerwone opony (krótko mówiąc nie nadające się do jazdy) i nie dasz rady konkurentom z samochodami o połowę mniejszej mocy... Winowajcą całego zamieszania są opony 'Super soft', które większość graczy kupuje bez najmniejszego zastanowienia - są, krótko mówiąc, najlepsze - najszybsze, samochód dzięki nim doskonale trzyma się drogi. Zgadza się, ale również bardzo szybko się niszczą ! Polecam zatem oprócz nich zakupić opony 'Racing Tyres' => 'Medium'. Cóż, najwygodniejsze to one nie są (dużo mniejsza przyczepność), ale za to dużo wolniej się niszczą (pomarańczowe opony będziesz miał na czwartym, a nie na drugim kółku). Wiele zależy także od danego samochodu. Z reguły jest tak, że im większa moc tym opony niszczą się szybciej (choć nie zawsze). Wiele wyścigów, w których trzeba dbać o opony w Amateur League jest na 5 okrążeń. Dzięki oponom 'Medium', czerwony kolor powinieneś mieć dopiero na ostatnim, piątym kółku. Do tej pory, postaraj się wyrobić sobie jakąś przewagę, by nie zdążyli Cię dogonić. Oczywistym jest, że im bardziej zniszczone opony, tym droga hamowania jest większa. Prawdziwym testem dla opon jest długi zakręt w prawo (za stadionem) na trasie Tokyo R246. Krótko mówiąc - zmień opony na Medium i wykonuj jak najmniej (a najlepiej wcale ;) poślizgów.

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 15887
Okładka/art:
Tytuł:
Gran Turismo 3 - poradnik
Developer: Polyphony Digital
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!