Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Tenchu 3 - poradnik PlayStation 2
Przed wami opis do jednej z najlepszych gier wydanych na PS2 (jeśli nie najlepszej!! - hehe) której byłbym w stanie bez wahania wystawić "dychę". Gra może nie jest nazbyt trudna ale może sprawić niektórym problemy - i właśnie temu służyć ma ten poradnik.

----------
STEROWANIE
----------

Lewy Analog: Poruszanie się bohaterem. Im delikatniej operujesz gałką tym wolniej porusza się ninja. Trzymając przycisk R2 możemy strafe'ować w dowolne kierunki.

Prawy Analog : Kontrola ruchami kamery (W istocie ma pełnić rolę pola widzenia naszego ninja)

D - Pad: lewo i prawo - wybieranie dostępnych przedmiotów. Góra - automatycznie wybiera "linkę". Dół automatycznie wybiera napój uzupełniający poziom zdrowia

L1: Widok z oczu Ninja, użyj lewego analoga aby kontrolować pole widzenia. [a prawego aby zoomować - dop. kor].

L2: Wybiera kolejno przedmioty z ekwipunku.

R1: "Stealth Mode" (gdy ninja kuca). Wówczas Ninja zachowuje się bardzo dyskretnie i ryzyko wykrycia twojej obecności przez strażników spada do minimum. Podczas "SM" można wykonywać szereg czynności, i tak:

R1 + Lewy Analog: Poruszanie się w pozycji kucającej.
(przy wnękach): Czołganie się.
(przy ścianie) : Przyleganie do ściany.

R1 + X + Lewy Analog: "Turlanie" się :).

R1 + X: "Turlanie" się wraz z obrotem o 180 stopni.

R1 (podczas spadania): Umożliwia bezpieczne i ciche lądowanie (przydatne podczas spadania z większych platform, i gdy upadek może narobić hałasu (np. woda)

R2: Lokowanie. Naciśnij R2 aby skierować swoje ruchy ku przeciwnikowi który znajduje się najbliżej.

R2 + X + Left Analog: Strafe'owanie

R2 + X: Skok z saltem w powietrzu zmieniający położenie o 180 stopni

Start: Omijanie scenek/Pauza

Select: Zamyka/otwiera widok mapy danego terenu.

"kwadrat": Atak. Kilkakrotne wciśnięcie tego przycisku umożliwia zadawanie odmiennych combos`ów

"trójkąt": Używanie wybranych przedmiotów. W przypdku przedmiotów miotanych, rzut następuje po puszczeniu przycisku (aby anulować rzucanie wciśnij kwadrat)

X: Skok. Podwójne wciśnięcie X umożliwia podwójny i dalszy skok/

"kółko": Blok. Działa jedynie na ataki zadawane z przodu (niektóre ataki są nieblokowalne)

"kółko" (przy wrogu): Umożliwia użycie specjalnego ataku (odmiennego dla każdego ninja)

Ataki
"kwadrat" x 3: 3 hit combo.
"kwadrat" x 3, z daleka + "kwadrat": 3 hit combo + kop z półobrotu. (Tylko Rikimaru i Ayame)
"kwadrat" x 4: 4 hit combo (Ayame).
"kwadrat" (nad leżącym przeciwnikiem): atak dobijający.
R1 + "kwadrat": atak "hakiem".
X + "kwadrat": Atak z wyskoku.
Zakręć kółko lewym Analogiem + "kwadrat": Atak z obrotem o 360`.
Trzymając R2 + z daleka + "kwadrat": Atak z powietrza.



-------------------
KI METER/KUJI METER
-------------------

KI METER
Ki Meter (znajduje się obok wskaźnika zdrowia) informuje cię o dystansie jaki dzieli cię od najbliższego przeciwnika. Im wyższa liczba, tym znajdujesz się bliżej żywej istoty (Ki Meter wykrywa także "nie umarłych"). Pamiętaj jednak że "KM" nie rozróżnia czy osoba która znajduje się blisko ciebie posiada broń, czyli zanim zaatakujesz kogokolwiek obejrzyj go dokładnie.Zaraz obok liczby znajduje się ikona, która wskazuje stan czujności przeciwników, rozróżnia się kilka stanów;

Pusta (bez ikony): Nie ma w pobliżu żadnych wrogów/cywilów

"?" (znak zapytania): W pobliżu znajduje się wróg, lecz jest całkowicie nieświadomy o twojej obecności. Im większa ikona, tym bliżej znajduje się wróg.

"!?" (znak zapytania i wykrzyknik): Wróg zwiększył swoją akytwność i przeszedł w stan gotowości, zdaje sobie sprawę że coś/ktoś gdzieś się ukrywa ale nie wie gdzie. Po chwilowym rozglądaniu stan wroga powraca do "?"

! (wykrzyknik): Twój bohater został zauważony, jednak nie został zidentyfikowany jako wróg. Jeśli zostałeś zauważony z dość dużego dystansu użyj stealth mode aby powrócić do stanu "?".

!! (podwójny wykrzyknik): Twój Ninja został zauważony i zidentyfikowany jako wróg, zostaniesz teraz zaatakowany, zaalarmowani zostaną również wszyscy przeciwnicy w pobliżu. Powrót do stanu "!?" umożliwia jedynie szybka ucieczka i schowanie się w niezauważalnym miejscu.

[Cywile oraz koty nie atakują, lecz potrafią zaalarmować straże.]

KUJI METER
Znajdujący się obok energii rząd japońskich znaków jest 'novum' dla serii Tenchu, "Kuji" jest siłą duchową danej postaci. Za każdym razem gdy zabity zostanie wróg za pośrednictwem "SK" (Stealth Kill) zostanie napełniony 1 Kanji (Japoński znak). Gdy Kuji Meter zostanie cały napełniony (9xKanji) kierowana postać otrzymuje nową specjalną technikę. Musisz wiedzieć także iż Tesshu nie posiada w ogóle 'Kuji Meter', wykonując Stealth Kill`e inkasuje pieniądze. Zabicie wroga z "dmuchanej rurki" napełnia tylko połowę 1 kanji, natomiast zabijając przeciwnika od przodu zgarniamy za jednym razem 1,5 kanji.
Mord niewinnych osób karany jest całkowitym "wyczyszczeniem" wszystkich kanji.



-------------
STEALTH KILLS
-------------

Jedną z rzeczy, która budzi największy zachwyt podczas gry w Tenchu:WOH to Stealth Kills (czyli ciche zabójstwa). Aby "SK" zostało wykonane, nasz wróg musi zostać zaskoczony, czyli jego stan musi być określany jako "?", "!?" lub "!". Ciche zabójstwo nie zostanie wykonane jeżeli stan przeciwnika będzie wskazywał "!!". Rodzaj "SK" jest zależny od kierunku z jakiego zaatakujemy wroga. (Scenki wykańczające przeciwnika można pomijać "kółkiem", lub całkowicie można je wyłączyć w opcjach). Niektórzy przeciwnicy (psy, kukły, małe demony) nie posiadają w ogóle animacji "SK", jednak zabicie ich niepostrzeżenie jest zaliczane jako "SK". Zabijanie wrogów z użyciem "SK" napełnia Kuji Meter, lub w przypadku Tesshu dodaje kasy do jego ekwipunku. Pamiętaj że wykonywanie "SK" zmienia automatycznie stan Ki Meter na !?, wiec bądź ostrożny gdy w pobliżu znajduję się więcej niż 1 wróg.

RIKIMARU STEALTH KILLS
----------------------

Z tyłu: Rikimaru łapię przeciwnika od tyłu i podcina gardło "od ucha do ucha" (zdarza się czasem całkowicie uciąć głowę).

z prawej strony: Rikimaru obiega dookoła przeciwnika a następnie wbija w szyję swój miecz.

z lewej strony: Rikimaru wbija miecz w plecy wroga a następnie potężnym cięciem podąża ku górze.

z przodu: Rikimaru wbija miecz prosto w brzuch wroga, przebijając go na wylot.

z góry: Rikimaru wpada wprost w przeciwnika bezpośrednio z wystawionym mieczem, w dodatku kręcąc nim wewnątrz ciała ofiary.

Gdy przeciwnik znajduje na pochyłości: Rikimaru skacze na ramiona przeciwnika a następnie potężnym ciosem wbija miecz w głowę.

AYAME STEALTH KILLS
-------------------

z tyłu: Ayame podcina gardło przeciwnika z obu swoich sztyletów (zdarza się czasem całkowicie uciąć głowę)

z prawej strony: Ayame kopię przeciwnika w twarz nokautując go przy tym, a następnie chwyta głowę ku górze, by w końcu ostrym cięciem poderżnąć gardło.

z lewej strony: Ayame kopie wroga w głowę, a następnie potężnym cięciem przecina go aż do szyi.

z przodu: Ayame potężnym cięciem z obydwu swoich mieczy przecina brzuch przeciwnika.

z góry: Ayame chwyta głowę przeciwnika nogami a następnie skręca nimi kark, miażdząc go na ziemi.

Gdy przeciwnik znajduje na pochyłości: Podobnie jak wyżej, z wyjątkiem że na końcu skacze po głowie ofiary.

TESSHU STEALTH KILLS
--------------------

"Ciche zabójstwa" Tesshu, należą do najbardziej brutalnych a zarazem atrakcyjnych wykończeń, jakie można zobaczyć w całej grze (Wszystko obrazowane jest również przez specjalne zdjęcia rentegonowskie =)). Wszystko dzięki niezwykłym umiejętnościom oraz znajomości anatomii człowieka, naprawdę warto ukończyć całą grę 2x (Rikkimaru&Ayame) aby odblokować możliwość gry "doktorkiem".

z tyłu: Tesshu chwyta przeciwnika od tyłu a następnie przebija jego czaszkę igłą.

z prawej strony: Tesshu chwyta przeciwnika od tyłu, a następnie rozpoczyna łamanie obu kości rąk, by na końcu złamać kręgosłup, przekręcając głowę w drugą stronę.

z lewej strony: Tesshu chwyta przeciwnika od tyłu, a następnie potężnym uderzeniem wbija swą ręke w kręgosłup, łamiąc go przy tym.

z przodu: Tesshu chwyta przeciwnika z przodu, a następnie potężnym uderzeniem wbija swoją ręke w klatkę piersiową wroga, aby na końcu wyrwać serce.

Gdy przeciwnik znajduje na pochyłości: Tesshu skacze na przeciwnika, przewracając go na ziemię, gdzie wykańcza go wbijając rękę w kręgosłup i wyłamując 1 z kręgów.

Tesshu ma również 7 "SK" a wykonuje się je poprzez rzut Kumihimo w nieświadomego przeciwnika.



------------------
TECHNIKI SPECJALNE
------------------

Napełniając cały Kuji Meter podczas każdej misji uczymy się nowych, specjalnych zdolności dla danej postaci (wyjątkiem jest Tesshu, który od samego początku startuje wraz z wszystkimi jego "specjalami"). Jeśli dana umiejętność zostanie odblokowana choć raz, można już jej używać w dowolnie wybranej misji.



RIKIMARU/AYAME SPECIAL MOVES
----------------------------

SHOULDER THRUST (Rikimaru)/SOMERSAULT KICK (Ayame) (Misja 1)
Kombinajca: Kwadrat x 2, trzymać dół + Kwadrat (Rikimaru)
Kombinajca: Kwadrat x 4, trzymać dół + Kwadrat (Ayame)
Potężny atak który nokautuje przeciwnika, niezważając nawet na jego blok. Przydatny przy zrzucaniu np. do przepaści, lub gdy chcemy użyć przedmiotu leczniczego, po odpaleniu tegoż "specjala" mamy trochę czasu zanim przeciwnik się pozbiera.

Blok "NINJITSU" (Misja 2)
Kombinajca: Nacisnij kółko w momencie gdy przeciwnik zadaje cios w twoją stronę, jeśli ci się uda wyczuć odpowiedni moment, wróg zostanie odepchnięty na małą odległość, dzięki czemu otrzymasz okazję do kontrataku

"NINJA VISION" (Misja 3)
Kombinajca: Będąc w widoku z pierwszej osoby (L1) poruszaj prawym analogiem, gałka ta umożliwi ci "zoom`owanie" każdego elementu na planszy.

"GRAPPLING HOOK COMBO" (Misja czwarta)
Kombinajca: Zakręć kółko na lewym analogu + kwadrat + trójkąt (pamiętając że zaznaczona musi być linka). Umożliwia to zadawanie teoretycznie niekończącego się combo, ninja zadaje cios a następnie przyciąga do siebie przeciwnika, można powtarzać to bez przerwy.

Trzymanie się sufitu (Misja Piąta)
Kombinajca: Należy trzymać R1 wciągając się liną na płaski sufit. Umożliwia to trzymanie się sufitu, i następnie ciche opuszczenie się na przeciwnika, dzięki czemu można zastosować bez problemu "Stealth Kill". (Czas trzymania się sufitu jest ograniczony)

Upozorowana śmierć (Misja Szósta)
Kombinacja: Zakręć kółko lewym analogiem + R1. Następnie wciśnij kwadrat będąc blisko przeciwnika. Gdy ta kombinacja zostanie wykonana, ninja upada na ziemię i udaje martwą (tracąc 20 HP). Strażnicy zaczną badać ciało i sprawdzać rzekomą śmierć, w ten czas możnesz ich zaskoczyć wciskając kwadrat. Pamiętać należy jednak iż będąc w stanie udawanego zgonu będziesz tracić powoli zdrowie (energia przestaje ubywać aż dotrze do 1 HP)

WALL KICK (Misja Siódma)
Kombinacja: Naciśnij kwadrat skacząc na ścianę.
Kolejny atak uzyskiwany poprzez zadanie kopniaka w powietrzu, odbijając się uprzednio od ściany, nadaje się świetnie gdy zostaniemy zaciągnięci w ślepy zaułek.

"Kontrola umysłu" (Misja Ósma)
Kombinacja: Trzymając R2, naciśnij Górę a następnie kwadrat. Musisz trafić przeciwnika aby aktywować tą zdolność. Dzięki temu trafiony przeciwnik zacznie atakować swoich ludzi na krótki okres czasu. Nadaje się świetnie do walki z kilkoma przeciwnikami naraz (nie działa na Boss`ów!)

"Gniew Nieba" (Misja Dziewiąta lub Dziesiąta)
Kombinajca: Naciśnij krzyżyk oraz kółko w tym samym czasie. Uderzenie to zabija jednym ciosem przeciwnika (jeśli go trafi)
Niestety redukując przy tym poziom zdrowia do 1 punktu (bez względu na to czy trafi czy nie). Dlatego należy być ostrożnym używając tą zdolność.

TESSHU SPECIAL MOVES
--------------------

Tesshu nie posiada w ogóle Kuji Meter, tak więc wszystkie techniki specjalne ma dostępne od samego początku gry.

UPPER STRAIGHT COMBO
Kombinacja: Zakręć kółko lewym analogiem + kwadrat.
Jest to odpowiednik Shoulder Thrust/Somersault Kick, Tesshu zadaje 2 potężne uderzenia, z czego drugie jeśli trafi - nokautuje przeciwnika, odrzucając go na sporą odległość.

MIMIC ANIMALS
Kombinacja: Naciśnij kółko podczas kucania (R1).
Efekt jest identyczny jak w przypadku "decoy whistle". Tesshu naśladuje odgłosy losowych zwierząt, niwelując przy tym podjrzenia patrolujących opodal strażników.

FEIGN DEATH
Kombinacja: Zakręć kółko lewym analogiem + R1. Naciśnij kwadrat gdy przeciwnik będzie blisko.
Jest to ta sama technika jak w przypadku Rikkmaru/Ayame.

CLING TO CEILING
Command: Należy trzymać R1 podczas wciagania się liną na płaski sufit.
Jest to ta sama technika jak w przypadku Rikkmaru/Ayame.

POWER BLOCK
Kombinajca: Nacisnij kółko w momencie gdy przeciwnik zadaje cios w twoją stronę.
Jest to odpowiednik techniki Ninjitsu Block (Rikkimaru/Ayame)

ENRAGE
Kombinajca: Naciśnij krzyżyk oraz kółko w tym samym czasie.
Potrzebne jest kilka sekund na aktywację, technika ta zwiększa obrażenia przy ataku fizycznym.
Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 6990
Okładka/art:
Tytuł:
Tenchu 3 - opis
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!