Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
A także wieści o zaletach użycia dysku SSD czy objętości gier.
?roda, 16 pa?dziernik 2019r.

20:32 | Wszyscy już od dawna niecierpliwie czekamy na kolejne informacje na temat nowej generacji konsol. Co prawda od kwietnia wiemy już nieco o wnÄ™trznoÅ›ciach nowego urzÄ…dzenia Sony, ale do tej pory nie byliÅ›my pewni nawet jego oficjalnej nazwy. Na szczęście teraz poznaliÅ›my w koÅ„cu przybliżonÄ… datÄ™ premiery i nastÄ™pne szczegóÅ‚y PlayStation 5.Redakcja Wired dostaÅ‚a bowiem możliwość zapoznania siÄ™ nieco bliżej ze sprzÄ™tem. Jim Ryan, prezes Sony Interactive Entertainment, poinformowaÅ‚ w wywiadzie, że PlayStation 5 pojawi siÄ™ na rynku przed Å›wiÄ™tami 2020. Mike Cerny zdradziÅ‚ zaÅ› nieco szczegóÅ‚ów technicznych. ZaczÄ…Å‚ od kwestii ray-tracingu:

,,[PS5] bÄ™dzie miaÅ‚o akceleracjÄ™ ray-tracingu w karcie graficznej – co jest informacjÄ…, której ludzie oczekiwali. "

Cerny tÅ‚umaczyÅ‚ też, dlaczego użycie dysku SSD nie tylko przyÅ›pieszy korzystanie z gier (o czym mówiÅ‚ ostatnio), ale również pozwoli zaoszczÄ™dzić miejsce. Wszystko dlatego, że dane z klasycznych twardych dysków najpierw muszÄ… zostać znalezione, a przy każdym jego obrocie sprawdzana jest tylko maÅ‚a część dysku. Dlatego twórcy chcÄ…c przyÅ›pieszyć ten proces, sprawiajÄ…, że gra zapisuje niektóre rzeczy nawet kilkukrotnie, co siÅ‚Ä… rzeczy zwiÄ™ksza objÄ™tość programu. Jak mówi Cerny, przy Spider-Manie niektóre pliki byÅ‚y kopiowane nawet 400 razy – wszystko po to byÅ›my nie musieli za dÅ‚ugo czekać. Użycie technologii SSD sprawi, że nie bÄ™dzie to już dÅ‚użej potrzebne – zaowocuje to albo tytuÅ‚ami zajmujÄ…cymi mniej miejsca, albo po prostu wiÄ™kszymi i bardziej dokÅ‚adnymi produkcjami. ZresztÄ… miejsca i tak raczej nie zabraknie, bo PS5 ma używać 100 gigabajtowych dysków blu-ray.

Å»eby korzystać z tych dobrodziejstw, musimy pogodzić siÄ™, że gry na konsoli bÄ™dziemy po prostu instalować z pÅ‚yty jak na pecetach (chociaż wÅ‚aÅ›ciwie już siÄ™ do tego przyzwyczailiÅ›my). W tej kwestii szykowana jest jednak również kolejna rewolucja – produkcje na PS5 pozwolÄ… wybrać nam, co chcemy zainstalować. Możemy zdecydować siÄ™ np. na sam multiplayer albo przeciwnie – tylko kampaniÄ™, a resztÄ™ zostawić sobie na później. DziaÅ‚a to też w drugÄ… stronÄ™ – zawsze możemy usunąć tylko jednÄ… część produkcji (np. ukoÅ„czonÄ… kampaniÄ™).

Pożegnamy siÄ™ też z dotychczasowym interfejsem. Cerny mówi, że nie bÄ™dziemy musieli już np. uruchamiać gry, żeby zobaczyć, jakie misje możemy wypeÅ‚nić i co dostaniemy w zamian. Podobnie od razu zobaczymy też listÄ™ aktywnoÅ›ci do zrobienia w tytuÅ‚ach multiplayerowych.

Sony podzieliÅ‚o siÄ™ także na swoim blogu informacjami na temat nowego kontrolera – chociaż nie padÅ‚a jego nazwa, spodziewalibyÅ›my siÄ™ DualShocka 5. BÄ™dzie posiadaÅ‚ on kilka nowych funkcji: pierwsza z nich sÄ… dotykowe informacje zwrotne (haptic feedback) zastÄ™pujÄ…ce technologiÄ™ rumble (zresztÄ… Sony pracowaÅ‚o nad tym jeszcze przed premierÄ… PS4). Jim Ryan we wpisie zapewniaÅ‚, że dziÄ™ki temu możemy być w stanie nawet rozróżnić teksturÄ™, której dotykamy w grze (za przykÅ‚ad podaÅ‚ trawÄ™ i bÅ‚oto), a i „uderzenie w Å›cianÄ™ samochodu wyÅ›cigowego bÄ™dzie czymÅ› zupeÅ‚nie innym niż atak na boisku piÅ‚karskim”. Redaktor Wired miaÅ‚ okazjÄ™ wypróbować to w akcji – i twierdzi, że dziaÅ‚a to fenomenalnie. GraÅ‚ w Astro Bota, w którym każda powierzchnia wydawaÅ‚a siÄ™ inna oraz wyjÄ…tkowo realistyczna. Podobnie byÅ‚o w Gran Turismo Sport, w którym byÅ‚ w stanie czuć dwie różne nawierzchnie naraz, gdy jechaÅ‚ poÅ‚owÄ… samochodu po trasie, a drugÄ… po poboczu.

DrugÄ… sprawÄ… bÄ™dÄ… nowe „dostosowujÄ…ce siÄ™” spusty (aka triggery). Twórcy zyskajÄ… możliwość programowania oporu wciÅ›niÄ™cia – dziÄ™ki temu mamy lepiej odczuwać np. napinanie siÄ™ Å‚uku, strzelanie z różnych broni czy przyÅ›pieszanie pojazdu na niesprzyjajÄ…cym ku temu terenie. SÅ‚owem – immersja. I wÅ‚aÅ›nie na to Sony stawia w nowej generacji. Pad wyposażony zostanie też w gniazdo USB typu C, bÄ™dzie nieco cięższy od DualShocka 4 (chociaż podobno lżejszy od tego Xboksowego), ale pochwali siÄ™ również lepszÄ… bateriÄ….

Devkity „piÄ…tki”  już od jakiegoÅ› czasu znajdujÄ… siÄ™ w rÄ™kach wielu studiów, chociaż i tak na peÅ‚ne wykorzystanie możliwoÅ›ci konsoli poczekamy jeszcze trochÄ™. Co prawda Marco Thrush z Bluepoint Games (niedawny remake Shadow of Colossus) zdradziÅ‚ Wired, że jego firma „pracuje nad czymÅ› dużym”, ale cóż – kto tego nie robi? Developer dodaÅ‚ jednak, iż PS5 pozwala zmienić sposób projektowanie gier:

,,Dysk SSD naprawdÄ™ mnie ekscytuje. Nie musisz już robić hacków, aby sztucznie spowalniać graczy – zamykać ich za drzwiami, takie rzeczy. W czasach kartridży gry byÅ‚y Å‚adowane natychmiast; wracamy do tego, czym kiedyÅ› byÅ‚y konsole.  " [ Aspazar]

Kana³ RSS
Kanał RSS
Dodaj komentarz
do tej nowości
Komentarzy: 0
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy
  więcej recenzji

Interesują cię inne formy reklamy? Sprawdź TUTAJ.





Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!