19:30 | CzÅ‚owiek odpowiedzialny za strategiÄ™ marketingowÄ… Xboxa – Yusuf Mehdi – udzieliÅ‚ wywiadu dla magazynu Forbes, w którym wskazuje potencjalne czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na to, że PS4 póki co sprzedaje siÄ™ lepiej niż Xbox One. Spodziewa siÄ™ jednak, że w najbliższym czasie sytuacja siÄ™ odwróci.
„Jednym z powodów jest fakt, że Xbox One nie jest dostÄ™pny w tylu regionach co PS4. Trudno nadrobić takÄ… różnicÄ™. Sony jest już na ponad 40 rynkach, my tylko na 13.”
Kolejna sugestia jest taka, że użytkownicy Xboxa 360 sÄ… zadowoleni ze swojej konsoli i na razie nie chcÄ… siÄ™ przerzucać na nowÄ… generacjÄ™. „Ludzie sÄ… bardziej zadowoleni z Xboxa 360 niż z PS3, wiÄ™c majÄ… mniejszÄ… potrzebÄ™ upgrade’u – zwÅ‚aszcza, że X360 dostaje regularne aktualizacje.”
Trzecia sprawa to oczywiÅ›cie cena. „SÅ‚yszeliÅ›my od wielu naszych fanów, że sÄ… zainteresowani Xboxem One, ale skoro na razie jest za 499$, poczekajÄ… trochÄ™ dÅ‚użej aż bÄ™dÄ… mogli sobie pozwolić na nowy sprzÄ™t. W zwiÄ…zku z niedawno ogÅ‚oszonÄ… ofertÄ… [przypomnijmy – Xbox One ma być sprzedawany również w wersji bez Kinecta za 399$] powinniÅ›my dotrzeć do kolejnych graczy, którzy bÄ™dÄ… mogli pozwolić sobie na naszÄ… konsolÄ™ wczeÅ›niej.”
Rzeczywiście cena i nieobecność na wielu rynkach zostawiają Microsoft w tyle, choć druga sugestia jest według mnie wymyślona na siłę. Czy Xbox One dogoni PS4 wraz z wprowadzeniem nowego modelu bez Kinecta? Czas pokaże. Przypominam, że w Polsce konsola ma zadebiutować we wrześniu. [Ski]