Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Polska gra Witchfire z datą premiery we wczesnym dostępiePC
niedziela, 23 stycze? 2022r.

17:31 | Zgodnie z wczeÅ›niejszymi obietnicami, przedstawiciele polskiego studia The Astronauts ujawnili sporo informacji na temat gry Witchfire – w tym datÄ™ premiery.



Na oficjalnej stronie internetowej polskiego studia The Astronauts pojawiÅ‚ siÄ™ niedawno obszerny artykuÅ‚ z caÅ‚ym mnóstwem informacji na temat gry Witchfire. Zgodnie z wczeÅ›niejszymi obietnicami, deweloperzy ujawnili datÄ™ premiery produkcji we wczesnym dostÄ™pie, a także omówili podstawowe mechaniki i odpowiedzieli na sporo pytaÅ„ w ramach sesji Q&A. Zacznijmy wiÄ™c od samego poczÄ…tku.

Wiemy już, że Witchfire bÄ™dzie pierwszoosobowÄ… strzelankÄ… z dość osobliwego gatunku roguelite (co zresztÄ… twórcy również postanowili dokÅ‚adnie wytÅ‚umaczyć) umiejscowionÄ… w mrocznym Å›wiecie fantasy, gdzie gracz – wyposażony w dziwaczne bronie i zakazanÄ… pogaÅ„skÄ… magiÄ™ – zapoluje na czarownicÄ™ bÄ™dÄ…cÄ… kluczem do naszego zbawienia.

     Dlaczego roguelite, a nie roguelike?

To dość mylÄ…ca terminologia; w dużym skrócie, twórcy uznali, że w przeciwieÅ„stwie do typowych i zarazem totalnie bezlitosnych gier drugiego typu, gÅ‚ównym powodem, dla którego Witchfire zostaÅ‚o okrzykniÄ™te mianem gry pierwszego typu, jest konkretny poziom wybaczalnoÅ›ci. NajproÅ›ciej? W tym przypadku w momencie Å›mierci gracze nie utracÄ… absolutnie wszystkiego – gdy umierasz, zostajesz ukarany, ale równoczeÅ›nie pozwalamy Ci zachować część rzeczy, abyÅ› mógÅ‚ odblokować oraz ulepszyć inne rzeczy, które pomogÄ… Ci w przyszÅ‚oÅ›ci.

Å»eby jednak nie byÅ‚o zbyt prosto, wspomniana mechanika ma być znacznie bardziej rozbudowana – do tego stopnia, że Witchfire teoretycznie można bÄ™dzie nawet okreÅ›lić peÅ‚noprawnym strzelankowym RPG-iem. Na ten moment nie znamy jednak żadnych konkretów na ten temat, a twórcom odpowiada nazywanie swojego dzieÅ‚a roguelite’em. Co wiÄ™cej, na zamieszczonych w tekÅ›cie filmikach z ekranu zniknęły liczby sygnalizujÄ…ce zadawane wrogom obrażenia, co pewnie ma na celu zwiÄ™kszenie immersji.

    No dobrze, ale kiedy premiera?

Choć musimy na razie zadowolić siÄ™ niezbyt szczegóÅ‚owym terminem debiutu, The Astronauts ujawniÅ‚o, że Witchfire ma zadebiutować w ostatnim kwartale bieżącego roku w ramach wczesnego dostÄ™pu na komputerach osobistych. W przyszÅ‚oÅ›ci poznamy ostatecznÄ… datÄ™ oraz listÄ™ platform sprzÄ™towych. Deweloperzy zdecydowali siÄ™ na wczesny dostÄ™p z kilku powodów. Mamy do czynienia z niezwykle ambitnÄ… i dość sporÄ… produkcjÄ…, która pomimo swojego poziomu zaawansowania skupia siÄ™ przede wszystkim na wszelkich mechanikach zwiÄ…zanych z tak zwanym gameplay loop, czyli roguelite’owym rodzajem powtarzalnej rozgrywki. Twórcy inspirujÄ… siÄ™ wiÄ™c takimi grami, jak Hades czy Risk of Rain, czyli innymi dzieÅ‚ami z tego samego gatunku, dla których wczesny dostÄ™p okazaÅ‚ siÄ™ najlepszym rozwiÄ…zaniem.
Sesja pytań oraz odpowiedzi
Najważniejsze szczegóÅ‚y z sesji Q&A? The Astronauts nie sÄ… w żadnym stopniu zainteresowani ani tokenami NFT, ani pojÄ™ciem Metaverse – nic z tego typu rzeczy nie pojawi siÄ™ wiÄ™c ani w samej grze, ani w ofercie polskiego studia. A przynajmniej miejmy nadziejÄ™, że to siÄ™ nie zmieni.

DowiedzieliÅ›my siÄ™ też, że Witchfire zaoferuje nam osobistÄ… kryjówkÄ™, bÄ™dÄ…cÄ… jedynym stuprocentowo bezpiecznym dla nas miejscem – to wÅ‚aÅ›nie tam przechowamy nieskoÅ„czonÄ… liczbÄ™ przedmiotów, aczkolwiek ekwipunek, jaki zabierzemy ze sobÄ… na wyprawÄ™, bÄ™dzie oczywiÅ›cie ograniczony. Choć w grze nie zabraknie możliwoÅ›ci modyfikowania naszego uzbrojenia, nie znajdziemy w niej broni z losowymi perkami; deweloperzy ujawnili, że każdy sprzÄ™t zostanie zaprojektowany rÄ™cznie i bÄ™dzie posiadać unikalne ulepszenia, które gracz musi odblokować (co nie ma być wcale takie proste).

Dalej mamy system magiczny. BÄ™dzie on bazować na czterech różnych żywioÅ‚ach. Jednym z nich jest woda, dziÄ™ki czemu wÅ›ród zaklęć zwiÄ…zanych wÅ‚aÅ›nie z tym żywioÅ‚em znajdziemy miÄ™dzy innymi możliwość zamrażania wrogów. Drugim jest ziemia, która pozwoli m.in. doprowadzić do rozkÅ‚adu ciaÅ‚ przeciwników. Ponadto magiÄ™ poÅ‚Ä…czymy zarówno z naszym uzbrojeniem, jak i z elementami otoczenia, dziÄ™ki czemu uzyskamy możliwość m.in. porażenia prÄ…dem wrogów znajdujÄ…cych siÄ™ w wodzie.

Dalej mamy system magiczny. BÄ™dzie on bazować na czterech różnych żywioÅ‚ach. Jednym z nich jest woda, dziÄ™ki czemu wÅ›ród zaklęć zwiÄ…zanych wÅ‚aÅ›nie z tym żywioÅ‚em znajdziemy miÄ™dzy innymi możliwość zamrażania wrogów. Drugim jest ziemia, która pozwoli m.in. doprowadzić do rozkÅ‚adu ciaÅ‚ przeciwników. Ponadto magiÄ™ poÅ‚Ä…czymy zarówno z naszym uzbrojeniem, jak i z elementami otoczenia, dziÄ™ki czemu uzyskamy możliwość m.in. porażenia prÄ…dem wrogów znajdujÄ…cych siÄ™ w wodzie.

Witchfire nie bÄ™dzie posiadać różnych poziomów trudnoÅ›ci. Twórcy traktujÄ… swoje dzieÅ‚o jako wystarczajÄ…co wymagajÄ…ce i rozważajÄ… nawet dodanie opcji, która miaÅ‚aby jeszcze bardziej utrudniać nam życie – ma być przeznaczona wyÅ‚Ä…cznie dla najwiÄ™kszych Å›miaÅ‚ków. Teraz natomiast zÅ‚a wiadomość: w grze nie znajdziemy trybu kooperacji, przynajmniej nie we wczesnym dostÄ™pie. TytuÅ‚ nie bÄ™dzie natomiast wymagać od nas staÅ‚ego poÅ‚Ä…czenia z internetem oraz otrzyma (a wÅ‚aÅ›ciwie już je posiada) wsparcie dla rozdzielczoÅ›ci ultrapanoramicznych dla ekranów o proporcjach 21:9. W przyszÅ‚oÅ›ci ma siÄ™ też pojawić opcja wycentrowania celownika i – być może – wsparcie dla technologii ray tracingu oraz DLSS. Studio nie ma w planach przeniesienia Witchfire na silnik graficzny Unreal Engine 5. I na razie to by byÅ‚o na tyle. nie bÄ™dzie posiadać różnych poziomów trudnoÅ›ci. Twórcy traktujÄ… swoje dzieÅ‚o jako wystarczajÄ…co wymagajÄ…ce i rozważajÄ… nawet dodanie opcji, która miaÅ‚aby jeszcze bardziej utrudniać nam życie – ma być przeznaczona wyÅ‚Ä…cznie dla najwiÄ™kszych Å›miaÅ‚ków. Teraz natomiast zÅ‚a wiadomość: w grze nie znajdziemy trybu kooperacji, przynajmniej nie we wczesnym dostÄ™pie. TytuÅ‚ nie bÄ™dzie natomiast wymagać od nas staÅ‚ego poÅ‚Ä…czenia z internetem oraz otrzyma (a wÅ‚aÅ›ciwie już je posiada) wsparcie dla rozdzielczoÅ›ci ultrapanoramicznych dla ekranów o proporcjach 21:9. W przyszÅ‚oÅ›ci ma siÄ™ też pojawić opcja wycentrowania celownika i – być może – wsparcie dla technologii ray tracingu oraz DLSS. Studio nie ma w planach przeniesienia Witchfire na silnik graficzny Unreal Engine 5. I na razie to by byÅ‚o na tyle. [Aspazar]


Kana³ RSS
Kanał RSS
Dodaj komentarz
do tej nowości
Komentarzy: 0
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy
  więcej recenzji

Interesują cię inne formy reklamy? Sprawdź TUTAJ.





Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!